söndag 13 april 2008

träning med Simon & Vilde

Idag var vi på klubben vid 11.30. Först gick vi en liten promenad så att vi fick kissa och bajsa! Sen la matte ett spår till storasyrran.

Sen var det dax för mig att entra planen, ja tränade fot, ligg, sitt stanna kvar och vet ni vad ja gjorde sen? Ja körde min första "riktiga" platsliggning, med två schäfrar till på köpet, Simon och Vilde heter dom :) Det var inte så svårt, matte satt ju alldeles framför mig!

Sen tyckte våra mattar att vi hade varit sååå duktiga så då tog dom en fika. Vi satt i solen och tittade på varandra. Matte säger att det är nyttigt att bara ligga och ta det lugnt i närheten av andra hundar.

Efter en lång härlig stund i solen fick ja sitta i buren medan syrran gick sitt spår :( Inte så kul menhon måste visst få lite uppmärksamhet oxå verkar det som! När dom kom tebax var matte iallafall glad ochsa att Dundra varit jätte duktig, det va ju lite kul..

Men matte var lite konstig oxå, hon sa att hon inte mådde bra. Hon har ont i magen och mår dåligt så vi fick åka hem och sova en stund. Det var rätt skönt faktiskt!

Nu är vi vakna igen och ja hoppas det snart är mat. Det är nästan det enda ja tänker på!

Kram och puss från Qastor :)

3 kommentarer:

Unknown sa...

Hej på dig lille Quastor.
Hoppas du mår bra, det gör inte jag. Jag tror jag är med valpar. matte tänkte nästa ta meg till till doktorn för jag beter mig lite konstigt.
Din matte kanske också har valpar i magen??;)
Ha det bra!!!
Keeta
www.keeta.se

ELIN sa...

hehe du är rolig du keeta, men tyvär min matte har inga bebisar i magen :) Vadå vem är pappan till dina eventuella små bebisar??

Unknown sa...

Haha, ja det kan man undra eftersom Keeta aldrig har fått haft kul sänghalmen!!