torsdag 12 juni 2008

Tält & bränna!

Ja då har vi varit på modprovet!

Ja & hundarna begav mig förra torsdagen med bilen full packad med saker till södra sverige. Först stanna vi i norje på swedenrock. Marcus jobbade med två band. Ja stod ut i ungefär en timma innan jag och hundarna begav oss vidare till hotellet. Underbart att sova på hotell trodde jag, men Qastor hade så mycket att undersöka att han inte slog sig till ro förrän alldeles för sent :) ´Vid 02.00 kom älsklingen. Vi sov några timmar innan vi begav oss vidare till karlshamn där modprovet höll till. Vi satte upp tältet och gick för att titta på lägre hundarna.

Kl 22 blev det iskallt och vi var tvugna att krypa till kojs i ett kallt tält haha. På morgonen när vi vakna var det dock allt annat än kallt. Höll för tusan på att svimma av värmeslag! Man kom ju upp i tid iallafall haha! På lördagen var det avsök, spår och lydnad för eliten. Vi var och bada vid en jätte mysig sjö, eller alltså hundarna bada :)
På lördag kväll var det kamratfest! Var trevligt med mat, vin och hundsnack! Vi träffade ett jätte trevligt par som vi satt och prata med hela kvällen.

På söndagen var det då dags för elit planskyddet! Kuligt. Fast jag blev lite besviken, hade förväntat mig bättre men men så är det ibland. Ja hoppas ja har lärt mig lite mer nu iallafall, vill ju kunna allt när vi börjar köra med dvärgen :) Vi köpte en ärm till lillen!!

Nu sitter vi och slöar hemma i lägenheten. Var på klubben och träna förut men knotten gjorde det omöjligt att stanna där mer än en halvtimma... fyyy dom kan verkligen förstöra!! Igår körde vi två spår med dvärgen och lydnad på klubben. Vi körde oxå med skinnet!

Älskling spelar sitt nya tv-spel han är så lycklig haha. Nu ska ja färga håret hehe!

kramkram

1 kommentar:

Anonym sa...

Va, har du färgat håret. Vilken färg?? Knott är inte kul*tycka*
Ha en trevlig helg!! Eleonore & Keeta