torsdag 7 augusti 2008

Våra godingar...

... Dundris och Dvärgen är så goa! Igår var dom båda helt galet bra på lydnadsplanen. Först körde husse ett pass med dvärgen. Linförigheten gick kanon precis som framförgåendet, skallet, läggandet under gång. Apporteringen fick oxå en positiv vändning då husse lyckades få honom att sitta stilla med apporten i munnen, bra jobbat!!!

Jag körde igenom lydnads klass 2 med Dundra. Marcus var tävlingsledare och svedberg domare! Det gick kanon, första pris!! Men tävling är en HELT annan sak för oss båda. Förra tävlingen var Dundra så nervös att hon satt och pruttade vid startlinjen haha! Men vi ska kämpa på, Dundra tycker det är hur kul som helst iallafall! Vi avslutade med en plats tillsammans med Hubbe & Mikael!

Efter lite fika körde jag plats med Dvärgen.... Han låg jätte bra i fem minuter tillsammans med tre stora rottisar! Duktig pojke!!!

Jag körde oxå igenom lydnads momenten innan det var dags att åka hem!

Kram kram från en nöjd Matte

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det kommer gå bra på söndag också, ni kan ju detta.

Anonym sa...

Jag sa ju att det skulle gå bra igår!! Grattis igen. Och kolla i min blogg från söndag, du är med på bild!!